Si daca maine ar trebui sa lansezi un nou brand
in lumea B2B (business to business) in
ce culoare l-ai imbraca. Uffff , o alta intrebare de branding stupida. E foarte
prost sa lansezi o astfel intrebare,
fara sa poti vedea fundamentul pe care v-a sta noul brand . . . ar zice un connoisseur.
Dar trecand peste nepolitetea de a-i scandaliza
pe cei avizati, in ideea ca pot intelege exercitiul de imaginatie, cred ca ar
fi interesanta o trecere in revista a potentialului culorilor in branding.
M-am oprit la roz, caci el mi-a venit intai in
minte.
Ce reprezinta rozul in branding, prin exemplul
companiilor care l-au adoptat?
Intai as zice ca rozul inseamna fun in
business, apoi diferentiere, inovatie, deschidere. Trebuie subliniat faptul ca
nu exista o legatura duala exclusiva intre el si aceste valori. Imi vin in minte doua branduri care
folosesc roz: Virgin (la o parte din subsidiare) si Millennium Bank. Rozul,
le-a ajutat, par branduri vii si mai ales au devenit vizibile si de
neconfundat. Pe piata bancilor, ajutorul conferit de culoarea roz e inca si mai
mare.
Dincolo de branding, incercam sa ma gandesc
daca personal m-as bucura sa am prin preajma culoarea aceasta. Nu am gasit
niciun obiect pe care l-as prefer roz . . . insa m-am gandit la ideea de a face
o cafea roz, dar nici ea nu m-ar atrage prea mult. Si chiar si asa, fara de
preferinte concrete in legatura cu aceasta culoare, pot spune ca apreciez cele
doua branduri prezentate mai sus prin valorile pe care sunt construite si
foarte bine comunicate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu