vineri, 28 octombrie 2011

Sa fie roz . . .


Si daca maine ar trebui sa lansezi un nou brand in lumea B2B (business to business)  in ce culoare l-ai imbraca. Uffff , o alta intrebare de branding stupida. E foarte prost sa lansezi o astfel  intrebare, fara sa poti vedea fundamentul pe care v-a sta noul brand . . . ar zice un connoisseur.  Dar trecand peste nepolitetea de a-i scandaliza pe cei avizati, in ideea ca pot intelege exercitiul de imaginatie, cred ca ar fi interesanta o trecere in revista a potentialului culorilor in branding.

M-am oprit la roz, caci el mi-a venit intai in minte.

Ce reprezinta rozul in branding, prin exemplul companiilor care l-au adoptat?

Intai as zice ca rozul inseamna fun in business, apoi diferentiere, inovatie, deschidere. Trebuie subliniat faptul ca nu exista o legatura duala exclusiva intre el si aceste  valori. Imi vin in minte doua branduri care folosesc roz: Virgin (la o parte din subsidiare) si Millennium Bank. Rozul, le-a ajutat, par branduri vii si mai ales au devenit vizibile si de neconfundat. Pe piata bancilor, ajutorul conferit de culoarea roz e inca si mai mare.

Dincolo de branding, incercam sa ma gandesc daca personal m-as bucura sa am prin preajma culoarea aceasta. Nu am gasit niciun obiect pe care l-as prefer roz . . . insa m-am gandit la ideea de a face o cafea roz, dar nici ea nu m-ar atrage prea mult. Si chiar si asa, fara de preferinte concrete in legatura cu aceasta culoare, pot spune ca apreciez cele doua branduri prezentate mai sus prin valorile pe care sunt construite si foarte bine comunicate. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu