marți, 25 octombrie 2011

25 noiembrie, intr-o primavara tarzie


     E marti, am terminat cursul de Informatica mai devreme si am fugit spre casa. Intamplarea a facut sa descopar primavara intr-o zi friguroasa si umbrita de toamna. Un sentiment ciudat m-a izbit cand am ajuns pe Calea Victoria, masinile curgeau ca un rau scurgandu-se inainte si inundand si stradutele mici pe care se pierdeau cu o urma rosie de lumina tremuranda. Era frig, dar mai degraba lumina tremura de teama sa nu o striveasca o alta masina sau sa nu se sufoce in iuresul de neoprit. Toti soferii alergau, claxonau, cautau brese in coloana, accelerau sau franau brusc, toti aveau niste fete triste si o aura neagra data de intunericul noptii. Rabdarea se pierduse undeva in urma, nimeni nu ar fi inteles cuvantul asta, parca si muzica de la radio se schimba mai repede. Doar semafoarele aveau rabdare sa afiseze culorile respectand timpii preinregistrati. Raul asta de masini se opera din curgerea lui sacadata pentru a lasa pietoni la fel de umbriti de vremuri sau de intunericul noptii sa treaca strada. 
     Am avut norocul sa ajung la un semafor chiar atunci cand arata culoarea galbena si am preferat sa astept. Cred ca ceva m-a oprit in acel loc. In toata galagia si misterul lugubru al masinilor urlatoare am avut norocul sa vad ca lucrurile pot sta si altfel si ca ele sunt de fapt asa cum suntem pregatiti sa le vedem. Pe trecere am vazut traversand doi batranei, imbracati ce-i drept si ei tot in niste haine de culoare inchisa dar departe de a se incadra in peisaj. Carau cu ei un bagaj pe care il tineau impreuna si mergeau un pic mirati insa increzatori. Fata le radia, erau veseli si naivi, ignorau tot vuietul masinilor si mergeau inainte. Fetele lor zambitoare si sincere m-au marcat. Cele doua creaturi erau pentru mine o lucrare abstracta care ma fascina dar pe care nu o intelegeam.  Mi-am amintit imediat de bunici si de linistea care guverneaza lumea lor. 
     Impresia a fost de scurta durata insa starea de bine pe care mi-au dat-o cei doi batranei si amintirea bunicilor mi-au facut seara linistita. Am ramas in minte cu intrebarea asta – unde ne indreptam cu totii in lumea asta de ciment, intuneric, pseudoviteza, false valori si de vitrine nespalate? Ma intristeaza gandul ca nu reusim sa ne gasim un drum mai usor, noi oamenii, luand cei mai bun din toate stilurile de viata. Cand am sa mai am dezbateri cu amici din tarile civilizate am sa le spun cu mandrie procentul populatiei rurale si am sa le povestesc despre zambetul autentic dar si despre linistea taranului roman. Asa poate vor regasi si ei mai des primavara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu