duminică, 9 decembrie 2012

Greşeşte . . . asta te-nalţă

“Greşim”. . . aşa se numea articolul pe care îl citeam pe un blog ieri şi care m-a făcut să mă mai gândesc.

Rama povestirii

Am avut o zi grea, mi-am schimbat gândurile şi mi-am răstălmăcit speranţele şi iluziile de mai multe ori. E frumos dar şi dureros să vezi cum omul pendulează în permanenţă între stări de bine şi rău, între curaj şi teamă ori între putere şi neputinţă. Chiar dacă trăirile sunt autentice chenarul în care se întâmplă ele pare a fi unul fals . . . perspectiva asta arată ca de fapt luciditatea, însă aceea a observatorului din exterior, aflat undeva foarte departe, omoară voluptatea realului şi nu o sporeşte. Apoi, în cazul ăsta al dependenţei de ceea ce denumeam mai sus „chenar”, adică lumea în care ne mişcăm, atenţia care sporeşte durerea de dinţi devine un concept lipsit de sens. Gândul ăsta (o reacţie în contradictoriu) mă face să îl respect şi mai mult pe Camil Petrescu.

Ce greșesc eu?

De ceva vreme, cu luciditate (aşa mă mint, dar nu ştiu în ce peştera m-am băgat singur, asta ca să nu vorbesc de peşterile în care m-am născut) mă mint că încerc să caut un echilibru, o cale care să îmi aducă mai multe zâmbete şi că drumul ăsta al meu e în lucru, că trebuie să îl reinventez. Frumos gând - mă mint, un drum nobil şi de om curajos. Greşesc, nu fac decât să mă mint ca eu caut ceva, fără a avea curaj şi sens în ceea ce fac. Deci nu fac nimic, mimez doar, sunt fals, prea puţin implicat, fără direcţie şi fără pasiune.

Ce e fericirea?

Rămân doar la întrebare, nu vreau să aduc aici explicaţii ci doar vreau să evidenţiez faptul că trebuie să fim conştienţi de răspuns şi apoi să ştim ce contribuţie au cei de lângă noi în obţinerea fericirii. Fericirea nu are sens de unul singur, ea e potenţata de cei din preajma noastră.

E bine să greşeşti

Greşim mult, greşim de fapt atunci când nu suntem perfecţi şi se întâmplă des. Asta nu e rău, dimpotrivă e calea spre mai bine. Cred că de fapt trebuie să căutăm în viaţa asta să greşim cât mai mult, dar mereu altfel, mereu în alte situaţii, în alte poveşti pe care le inventăm, le găsim pe baza învăţăturilor obţinute din fiecare greşeală prin care am trecut.

Un pas . . . unul înainte

Azi mi-am luat o coală albă, un creion şi am început să mă gândesc la lucrurile care mă fac fericit. Am încercat să mă conving că sunt liber şi responsabil total pentru fericirea mea şi că fericirea mea devine şi fericirea celor care îmi sunt aproape. E un exerciţiu frumos, te eliberează, începi să visezi frumos, ştii că limitele sunt date de tine, că există şanse să îţi urmezi drumul şi să găseşti fericirile la care tinzi. Nu e greu deloc, iar după o vreme de meditat simţi că se poate, pasiunea, încrederea în tine, în drumul tău conlucrează şi îţi dau energie. Surpriza devine şi mai plăcută când îţi dai seama că în drumul tău îşi au un loc foarte clar delimitat cei de lângă tine. E surprinzător cum ajungi să realizezi că ei nu sunt oricine, ca fericirea ta şi a lor au ceva în comun, că nu eşti singur pe drumul pe care îţi imaginezi că poţi păşi, ca de fapt e un dar extraordinar că respectivii oameni şi nu alţii îţi sunt aproape.

Nu există concluzii... cel puţin nu în „chenarul” ăsta

Suntem datori să ne căutăm fericirea, să avem mereu zâmbetul pe faţă, mintea limpede, sens în ceea ce facem, sufletul liber dar implicat în lucrurile pe care le facem (trebuie să avem pasiune şi nu înverşunare, pasiunea e ca rouă, atinge şi apoi dispare pentru a reveni numai după o vreme doar pentru a lăsa razele de soare să aducă lumina).
Fericirea e strâns legată de oamenii care ne sunt aproape. Şi pentru doi îndrăgostiţi lucrurile ar avea mai mult sens dacă devin conştienţi că ei sunt de fapt împreună pentru a acumula mai multă fericire decât separat.


Totul reîncepe să fie mai simplu când ne recăpătam curajul de a ne mărturisi nouă (în prima fază) ceea ce ne face fericiţi, de a simţi libertatea pe care o avem (şi pe care nu ne-o poate lua nimeni, asta e darul suprem pe care îl avem) şi de a comunica mai departe credinţele noastre.
E înspăimântător să vezi cât de liber eşti, câtă fericire poţi primi, câte greşeli pentru a creşte îţi e permis să faci şi cât de frumos poate să fie...

Cam atât de simplă e fericirea şi tot atât de uşor e să ajungi la ea . . .

http://www.youtube.com/watch?v=MI4x0U8ElOA 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu